Sunday 11 October 2015

Krasíkov, first day in Czech.. Krasíkov, prní den v Čechách..

EN

Right after my arrival in Czech Republic my lovely sister invited me to join them on a trip to Krasíkov. In this time an apple seasson is going on. At Krasíkov, a little hill in a beautiful landscape, locals threw up an apple celebration markets.  We took it seriously and went by train. We were rewarded by a ride in an old train. We drank an apple beer and enjoyed typical langoš. With my sister we had a sentimental moment while watching from the landscape view there since we were used to go there with our dad when we were little girls. In the same time I could enjoy František, the little nephew of mine. It was a perfect welcome family trip, exactly what I needed.

CZ

Akorát když jsem přijela do České Republiky moje milovaná sestra mi pozvala, abych se k nim přidala na vílet na Krasíkov. V tomhle období probíhá jablečná sezóna. Na Krasíkově, malém kopci v krásné krajině, místní pořádali trh jablečných slavností. Vzali jsme to zodpovědně a jeli vlakem. Byli jsme odměněni jízdou ve staré lokálce. Pili jsme jablečné pivo a užili si typický langoš. S mojí sestrou jsme měly sentimentální chvilku, když jsem se dívaly z vyhlídky, kde jsme byly zvyklé chodívat s taťkou, když jsme byly malinké. Zároveň jsem si mohla užívat Františka,mojeho malého synovečka. Byl to dokonalý rodinný výlet, přesně co jsem potřebovala.







No comments:

Post a Comment