Friday 30 October 2015

The game of life has moved again.. II. attempt Hra života se opět posouvá dále..II. pokus

EN

Since I came to Czech Republic somehow I havent stopped much. The first week I enjoyed my nephew and family.. The second week the first part time job appeared - in the office of laboratory of water analysis where my sister has been working. As a substitution for a woman who is having a little baby soon. Well, I took it. One day Im as well "officially" baby sitting František. I have started to see my friends too of course..slowly but still.. its in progress.
To my suprise and amusement even a possibility for another part time job appeared at "my old" laboratory at Genetika Plzeň. So I took it. For the afternoon. Because the first one is meant only for ca 4 h in the morning.. But to soften this seemingly crazy rush - this is only till Christmas. In other words "earning time" is here. ;)

CZ

Od té doby, co jsem přijela do České Republiky, jsem se nějak ještě nezastavila. První týden jsem si užívala svého synovečka a rodinu. Druhý týden se také objevila první brigáda - v laboratoři rozborů vody, kde pracuje normálně moje sestra. Jako náhrada, za ženu, co se jí brzy narodí miminko. No, takže jsem to vzala. Také jeden den "oficiálně" hlídám Františka. A začala jsem pomalu setkání s přáteli.. postupně, ale je to vše v plánu.
K mému překvapení a pobavení se dokonce objevila možnost brigády v "mojí staré" laborce na Genetice Plzeň. Tak jsem to zvala. Na odpoledne. Ta první brigáda je totiž na ca 4 dopoledne. Co celou tuto zdánlivě bláznivou honičku zmírňuje - je to pouze do Vánoc. Jinými slovy - je tu "čas vydělávání".

S Kristýnkou, princeznou.. a vůbec! 
With Kristýnka, the princess.. and whatsoever!

S Vlastičkou a Peťánkem.. prostě rodina.. 
With Vlastička and Péťánek.. simply family.. 

No comments:

Post a Comment