Friday 20 March 2015

Emotional.. or not? // Plná emocí..nebo ne?

EN

I was thinking last days what to write you. Somehow it has been busy lately again for me. Not because it would be so much happening around.. but since I decided to kick up my meditation until Im here and talking with Sebastian on Skype at least an hour (but usually loooonger :-D ) every day. Then one does a little work here and there and the day is gone. Does it sound familiar to you? ;) On the other hand of course I cannot wait to see my family and all my beloved ones in CZ and eventually to be with Sebastian. This creates a funny combination of short day/long day sensation..if you can follow me..?
There is one topic of my last days.. i mean especially of my last days otherwise its WHOLE-LIFE issue! :-D I guess everybody who knows me would say Im emotional. That I express my emotions very naturally and strongly. This is what I had thought about myself at least. And than at some point last year Micha asked me if I was finally about showing up my emotions. Since then it went clearer and clearer I actually haven´t done it. Not the "bad ones". The positive exciting emotions are easy. One is happy to feel them, happy to share them.. nobody gets hurt, nobody gets annoyed, nobody complains (in general). No big deal.
But with the other ones is different. I realized I do not express so very often when Im annoyed of something, afraid, disappointed, confused etc.. I used to explain this to myself in very tricky way. "Why should I show Im for example angry when I can just be nice? Why should somebody be influenced by my bad mood?.. "..but you know what? As some of you had the "honour" to experience my fury - as a result of all those hidden emotions. At some point it simply burst out with some last little not important stimulus. At that time Im not able to control it any more and its disaster (and happens especially with my closest ones because one doesn´t hold oneself so much with them). And of course Im ashame and sorry for that.
Logically once one learns to express those small annoying emotions one can at least decrease this awful outbursts. Soo.. now Im coming to the last days.. hihi.. it looks like Im slowly beginning to show how I feel even with the more difficult mood .. it is as well enable thanks to the great friends around me and the "home" feeling we are creating.. In the same time my friends are probably not much happy about it :-o :-D ..and still it seems they are not changing even thought i have had my horrible moods in last days.. Thank you, my dears..
Let´s see what comes out of it.. right now it almost looks like Im just an asshole more often :-D ..hopefully it all have its reasons and eventually leading to development..
If you have anything to share at that topic please do, it will be my pleasure.. here, on facebook, via email..
In the same time while not beast Im basically flying around excited about everything - Karma Guen, friends here, meditation, the approaching future and of course my Mr. perfect.. ;)

CZ

Poslední dny jsem přemýšlela, co Vám napíšu. Nějak jsem poslední dny měla opět napilno. Ne proto, že by se toho tu tolik událo.. ale protože jsem se rozhodla pohnout s meditací, zatímco jsem tady, a skypuju se Sebastianem min. hodinu denně (ale většinou mnohem déééle.. :-D ) Pak člověk udělá něco tady a něco tam.. a den je za námi. Zní Vám to povědomě? ;) Z druhé strany se samozřejmě němohu dočkat vidět svou rodinu a své milované v ČR a konečně být spolu se Sebastianem. Což vytváří vtipnou kombinaci pocitu krátkého/dlouhého dne.. jestli mi chápete?
 Je tu jedno téma posledních dnů.. myslím tím speciálně v posledních dnech, jinak je to CELOŽIVOTNÍ otázka! :-D Hádám, že každý, kdo mi trochu zná, by řekl, že jsem emocionální. Že své emoce vyjadřuji přirozeně a silně. Přinejmenším to jsem si myslela já. A pak se mi v jednu chvíli minulý rok Micha zeptal, jestli konečně dám najevo, co cítím. Od té doby je stále jasnější, že jsem to vlastně nedělala. Ne v případě těch "špatných" emocí. Ty pozitivní vzrušující emoce jsou snadné. Člověk je šťastný, když je cítí, je radost je sdílet... nikdo není zraněn, nikdo není naštvaný, nikdo si nestěžuje (obecně). Jednoduchý.
Ale s těmi druhými je to jiné. Uvědomila jsem si, že většinou nedávám najevo, když jsem naštvaná, obávám se něčeho, zklamaná, zmatená atd.. Vysvětlovala jsem si to mazaně. "Proč bych měla ukazovat, že jsem např. naštvaná, když mohu být milá? Proč by někdo měl být ovlivněn mojí špatnou náladou? .. ".. ale víte co? Jak někteří z Vás měli tu "čest" zažít můj výbuch zlosti - jako výsledek všech těchto zkrytých emocí. V jedné chvíli to prostě bouchne, většinou po nějakém nepodstatném malicherném podnětu alias poslední kapce. V tu chvíli už to nedokážu ovládnout a zkončí to pohromou (což se samozřejmě stává hlavně s mými nejbližšími, jelikož člověk se tolik neostýchá, že? :-o ). I samozřejmě je mi to pak líto a stydím se.
Logicky, když se jednou člověk naučí vyjadřovat tyhle drobné nepříjemné emoce, neměl by se pak dostávat tak často do situace přímého výbuchu. Tááákže.. teď se dostávám k posledním dnům. hihi.. vypadá to, že pomalu začínám dávat najevo jak se cítím i v případě méně příjemných emocí.. je to také umožněné díky skvělým přátelům, kteří mě tu obklopují a díky pocitu "domova", který tu vytváříme.. Zároveň přátelé za to nejsou pravděpodobně nejšťastnější :-o :-D ..a pořád to vypadá, že se nemění i přes to, jak hrozné nálady jsem v posledních dnech chvílemi měla.. děkuji, mí drazí..
Uvidíme, co se z toho vyklube.. momentálně to jednoduše jen vypadá, že jsem častěji "na pěst" :-D ...doufejme, že to vše má své důvody a vede k rozvoji..
Jestli máte cokoli, co chcete na tohle téma sdíle, prosím udělejte to, bude mi potěšením.. tady, na facebooku nebo přes email..
Zároveň, když zrovna nejsem potvora na zabití, většinou létám kolem nadšená ze všeho, zase.. - z Karma Guenu, přátel, co tu jsou, meditace, přibližující se budouctnosti a samozřejmě z mého pana Dokonalého.. ;)



1 comment:

  1. Need To Increase Your ClickBank Banner Traffic And Commissions?

    Bannerizer made it easy for you to promote ClickBank products with banners, simply go to Bannerizer, and get the banner codes for your favorite ClickBank products or use the Universal ClickBank Banner Rotator to promote all of the available ClickBank products.

    ReplyDelete