Monday 20 October 2014

Lemons..! Citrony..!

EN

Last days is again beautiful sunny weather. Two days ago I went to have a bath with friends to Torre del Mar. Just for an hour or so.. was again amazing to experience the sea and nicely refreshing. I still cannot get used to this vast space of water - and its ONLY sea.. what about ocean.. hmm.. let´s see once it comes ;)
Today, since there was A LOT of lemons in our storage halfly rotting the idea to make something out of the good ones came out. And because I´m more into baking it came clear as well WHAT it should be. Lemon cake. The practical point got a bit complicated because i didn´t prepare for that thus I had only the basic stuff for cooking. Soo..I was googling! :D And in the end I decided to bake an analogy of delicious Anita´s cake with apples.. And lemonade of course ;) To shorten it - it took me like 3 hours and the result is.. a bit embarassing, ehm.. But still edible hopefully at least when you add honey for example. So much for my today´s "cheffing".. :)

CZ

Poslední dny je opět krásné sluníčkové počasí. Asi dva dny zpátky jsem jela s přáteli do Torre del Mar se vykoupat. Tak na hodinku.. bylo opět neuvěřitelné zažívat moře a pěkně osvěžující. Pořád si nemohu zvyknout na ten obrovský prostor vody - a to je to JEN moře.. co teprve ocean.. hmm.. uvidíme, až to přijde, že.. ;)
Dneska, jelikož ve skladu bylo HODNĚ citronů, pomalu začínajích hnít, objevila se myšlenka něco z nich vytvořit. A jelikož jsem spíše "na pečení", tak bylo jasné, CO by to mělo být. Citronový koláč. Z praktické stránky se to trošku zkomplikovalo, jelikož jsem se nepřipravila předem, a měla jsem tudíž pouze základní potraviny na vaření. Taaakže.. gůglila jsem! :D A nakonec se stejně rozhodla upéci obdobu úžasného Anitina jablečného koláče.. A limonádu, samozřejmě ;) Abych to zkrátila - zabralo mi to asi 3 hodiny a výsledek je.. lehce zahambující, ehm.. No ale i přesto snad pořád jedlý, alespoň když přidáte třeba med. Toliko k mému dnešnímu kuchaření.. :) 

Me, Miša and Denis - if you haven´t recognized it ;) ..what? It was a nudist beach :D 
Já, Miša a Denis - jestli jste to nepoznali ;) ..no co? Byla to nudistická pláž :D

Lemon realm.. Ve znamení citronu.. 

No comments:

Post a Comment