Thursday 27 August 2015

Delfina.. and family constellation // Delfina.. a rodinné kontelace

EN

Family constellation. What a magical term. I have heard about family constellation some years ago but only very superficially. Thus I got this impression of something which might be reasonable since it sounded logically nevertheless in the same time somehow still a part of those "strange" things people do. I had never thought about it more deeply or never considered to really give it a try. Until I met Anna. With this beautiful russian wise lady we spent a lot of time talking while she had been in Karma Guen. About everything. At one point we got to the family constellations as well, and it turned out she had been interested and working with it for some time. I understood quite quickly that it definitelly worth it to do or I even dare say it is almost neccessary if one really wants to see the life more clearly (and, no doubt, with more happiness). At that point I decided to have family constellation for myself as soon as possible. And now the time came..
As everything has its own best timing in our lifes as well this great thing came to me in the right moment, and as usual totally unexpeted. I got the information about a family constellation workshop going on in BA. I wasn´t hoping to go since my Spanish is not so perfect yet. But after my first email - in Spanish - the lady immediatelly answered me to come and that my Spanish was good enough to participate. Wow. So I went!
I´m not going to go into details about what was happening there (it´s not my position) but I have to say I was impressed. Of course I felt excited before, and had some expectations. Nevertheless it was absolutely professional session lead by Delfina Linck with an amazing group of people. We were around 20 (which is a lot). In the same time it was super strong and deep experience. It totally caught me. In the end I did my first constellation too. Unexpected was possibly everything. And as my wise friend told me - you will feel it. You will feel the change deep inside you without any doubts. And you will understand. So it was.. (and still is processing).
Have a look at Delfina´s page here:
http://www.delfinalinck.com.ar/
I really felt in love with that woman. She is bright smart woman with incredible amount of compession. I´m really happy and honoured to meet her, and have the possibility to see her during her work.
To conclude this touching post although it might seem affected I really want to write this down. It came totally clear since I´ve been here for some time  how much I love my family.. I´m very thankful for this experience which helped me to realize that. So my dear mam, dear dad and dear sister, dear aunt Helena with Jarda and Tom, dear cousins Lucinka and Dáda, dear aunt Ivanka with uncle Vlasta.. and my "adopted" brother Péťánek with his lovely wife Vlastička - I LOVE YOU.. just the way you all are, just because you are..

CZ

Rodinné konstelace. Jaký to magický termín. Před pár lety jsem o rodinných konstelacích slyšela, ale pouze povrchově. Tudíž jsem získala takový ten dojem, že by to mohlo být smysluplné, jelikož to znělo logicky, nicméně zároveň to pořád byla část takových těch "divných" věcí, co lidi někdy dělají. Nikdy jsem o tom hlouběji nepřemýšlela nebo nezamýšlela to doopravdy zkusit. Dokud jsem nepotkala Annu. S touhle krásnou ruskou moudrou lady jsme strávily spoustu času povídáním, když byla v Karma Guenu. O všem možném. V jednu chvíli jsme se také dostaly k rodinným konstelacím a ukázalo se, že jí moc zajímají a již nějakou dobu se jimi zabývá. Velice rychle jsem porozuměla, že rozhodně stojí za to si je udělat, dokonce si až dovolím tvrdit, že je to téměř nezbytné, jestliže člověk chce vidět život jasněji (a, bez pochyb, šťastněji). V tu chvíli jsem se rozhodla zúčatnit se rodinných kontelací tak brzy, jak jen to bude možné. A čas právě nadešel..
Jak má všechno v našich životech svůj správný a nejlepší čas, tak také tahle neuvěřitelná věc ke mě přišla v tu správnou dobu, a jak je také zvykem, zcela neočekávaně. Dostala se ke mě informace o workshopu rodinných konstelacích v BA. Moc jsem nedoufala, že se ho mohu zúčastnit, když moje španělština ještě není tak dokonalá. Ale po mém prvním emailu - ve španělštině - mi daná dáma odpověděla, abych přišla, a že moje španělština je jistě dostačující. Wow. Tak jsem šla!
Nebudu zabíhat do detailů o tom, co se všechno odehrávalo (to ani není moje pozice), ale musím říci, že jsem byla ohromena. Samozřejmě jsem předtím byla vzrušená a měla spoustu očekávání. Nicméně stručně řečeno - byl to absolutně profesionální kurz vedený Delfinou Linck s neuvěřitelnou skupinou lidí. Bylo nás asi 20 (což je hodně). Zároveň to bylo velice silná a hluboká zkušenost. Zcela mi to pohltilo. Nakonec jsem také dělala svoje první konstelace. Nečekané bylo asi všechno. A jak mi má moudrá kamarádka řekla - ucítíš to. Ucítíš tu změnu někde hluboko v tobě a bez pochybností. A porozumíš. A přesně tak to bylo.. (a stále se zpracovává).
Podívejte se na stránky Delfiny (i když jsou ve španělštině ;) ) tady:
http://www.delfinalinck.com.ar
Vážně jsem si tuto ženu zamilovala. Je to bystrá, moudrá žena s neuvěřitelným množství soucitu. Jsem opravdu šťastná a poctěna, že jsem ji potkala a měla možnost vidět ji během práce.
Abych zakončila tento dojemný příspěvek, a ačkoli to může vyznít příliš afektovaně, opravdu chci tohle teď napsat. Od té doby co jsem tady je najednou velice zřejmé, jak moc miluji svoji rodinu... Jsem velice vděčná za tuhle zkušenost, která mi pomohla si tohle uvědomit. Takže moje drahá maminko, drahý tatínku, drahá sestřičko, drahá teto Helenko s Jardou a Tomem, drahé sestřenice Lucinko a Dádo, drahá teto Ivanko a stýčku Vlasto..  a můj "adoptovaný" bráško Peťulko se svoji kouzelnou ženou Vlastičkou - MILUJI VÁS.. prostě takové, jací jste.. prostě protože jste..

Joined together with the invisible fibre.. magic of a family..
Propojeni neviditelným vláknem.. kouzlo rodiny..

All is connected - the family most of all.. 
Vše je propojené - rodina nejvíce.. 

Some of the Delphina´s books.. (just a quick translation - To die in peace, The value of meditation, The caprice, He´s searching you and saying your name)
Několik z Delphininých knih.. (jen rychlý překlad - Umřít s klidem, Hodnota meditace, Rozmar, Hledá Tě a říká Tvé jméno)

No comments:

Post a Comment